22 Temmuz 2009 Çarşamba

Bir Değişik Adam: Kemalettin Şentürk

-Türkiye’de her gelişmeye açık, her şeyi öğrenebilen, aydın futbolcularımız ve büyüklerimiz var tabii ki mesela Aykut Kocaman çok değerliydi. Özellikle sağ görüşlü MHP’yi destekleyen birçok futbolcu vardı. Ben hiçbir zaman politika yapmadım. Ama hep bana bu anlamda provakasyon da bulunuldu.

-Şu anda Profesyonel Futbolcular Derneği asalak bir dernektir. Güya orada kendilerine göre futbolculara hizmet veriliyor. Aslında iktidara yöneticilere, iktidarlara para topluyorlar. Hak ettiği halde hak ettiği paraları alamayan, suçsuz yere kadro dışı bırakılan futbolcular için bir şey yapılmıyor. Bunun vebali Profesyonel Futbolcular Derneği’ne aittir.

-Ben bu ülkede futbolcuları zaten hiçbir zaman anlayamadım. Anlayamamaya da devam ediyorum. Futbolcular böylesine her şeye vurdum duymaz, dünya umurlarında değil, gözleri kapalı yaşamasına dayanamıyorum, anlayamıyorum. Türkiye’de bunca şey olurken bir vatandaş olarak bu kadar aymazlar topluluğu olan bir ülke yoktur. Bir açıklama yapmalarına da gerek yok. Ben o cengaverliği yaptım. Benim kafamı kopardılar zaten. Futbolcular bu ülkede kendi güçlerini bilmiyorlar. Korkak bir topluluktur.

-Ali Şen Başkan gerçekten demokratik bir insandır. Ali Şen farklıdır. Birileri MHP’li oluyor, birileri AKP’li oluyor, bende İşçi Partiliyim dedim. Bu anlamda bir hatam olduğunu düşünmedim. Ali Şen’de bunun yanlış olmadığını düşünüyordu. Bu anlamda Ali Şen’in bana göstermiş olduğu anlayışa ve desteğe minnettarım. Birçok yerden tepki gelmesine rağmen benim arkamda durdu. 1996 yılında oyum İşçi Partisi’ne dediğimde medya üzerime yüklendi. Haber yaptılar bizimle röportajlar yaptılar, hedef gösterdiler. Ama benim düşüncelerimin altında hep başka şeyler aradılar. Bu çok rahatsız etti beni. Ben siyasi görüşümü açıkladığım için 1996 yılından bu yana çok büyük bedeller ödedim. Takımlardan uzaklaştırılmamın en büyük sebeplerinden biridir bu. Transferlerim engellendi. Birileri bir yerlere telefon ederek futbol hayatımı erken bitirmeye çalıştı. Bu insanlar tam anlamıyla siyasetin içinde olan isimler değil.

-Bir dönemler Ahmet Kaya’nın klibinde oynamak gibi bir fikrim vardı. Ahmet Kaya Fenerbahçeli’ydi ve beni de çok seviyordu, sol görüşlü olduğum için değildi bu. Ben Kemalettin’in direncini seviyorum derdi bu nedenle beni çok severdi. Bizim sahadaki futbol oynama yapımızdan ve hırsımızdan bahsediyordu. Şimdi aynı şekilde Ahmet Kaya’nın klibinde oynar mıydım oynamazdım. Şimdi ki gibi her şey bu kadar belirgin ve net değildi. Şimdi durumu daha iyi analiz edebiliyor insan. Şu anda oynamazdım.

-Fenerbahçe’den sonra Ankaragücü’nde yarım sezon oynadım, Diyarbakırspor’da oynadım, Gaffar Okkan beni transfer etmişti o dönem Diyarbakırspor’a. Benim sol görüşlü olmam her zaman her yerde benim karşıma bir sorun olarak çıktı futbolculuk hayatım boyunca. Ancak ben bundan hiçbir zaman rahatsızlık duymadım. Ben nurcuyum, ben milliyetçiyim diyen insanlardan sonra bende çıkıp “bende sol görüşlüyüm” dediğimde bu sorun oluyorsa ben pişman değilim. Onlar ne kadar demokratik hakkını kullandılarsa, bende o kadar hakkımı kullandım.

Hiç yorum yok: