24 Kasım 2010 Çarşamba

Beşiktaş-Kartal-Güvercin-Gügercin

Geçen hafta Beşiktaş ile Türk Telekom'un Nasıl Beşiktaşlı Oldum yarışması vardı. Bugün sonuçlandı. Kazanan hikayelerden biri var ki gerçekten muhteşem. Paylaşmadan edemeyeceğim. Toplam 3 bine yakın hikaye arasından seçilen 5 Sofya yolcusuna dereceye girmeye hak kazandıran cümlelere http://www.futbolsenbizimherseyimizsin.com/ adresinden ulaşabilirsiniz.
İşte benim favori hikayem:

benim adım yavuz gügercin.ATATÜRK soyadı kanunu çıkardığında benim dedmin dedesi abdülrezzak bey diye anılırdı.ninem hanife hanım diye.soyadı kanunu çıktığında abdülrezzak dedem hsata bir BEŞİKTAŞLI olduğundan kartal koymak istedi.ama dedem TÜEKÇEYİ çok az biliyor çünkü mısır göçmeni.elleriye bazı hareketler yaparak nüfus memuruna KARTAL demeye çalışıyordu.nüfus memuruda siirtli(yani arap kökenli) olduğu için TÜRKÇE tek kuş ismi olan güvercin sandı.konuşma aksanıda bozuk olduğu güvercine kağıtta gügercin diye yazdı.işte bizim sülalemizin soyadı BEŞİKTAŞIMIZ sayesinde bu günlere gelmekte.ben şu an 19 yaşındayım.bu olayda sanırım 1940-44 yılları arasında yaşanmış.

Hiç yorum yok: