27 Ocak 2009 Salı

Modern olmak...

Fenerbahçe Şükrü Saraçoğlu Stadyumu'ndan ayrılırken gözüme "Sizi üzen, buradan üzgün ayrılmanıza neden olan her türlü konuyu bizimle paylaşın" yazan bir tabela gördüm. Zannediyorum Maraton Tribünü'nde çıkan olayları en güzel özetleyen olay bu tabeladır. Ne kadar farklı dünyaların insanları olduklarının yanı sıra beklentilerin ne olduğunu da çok güzel gözler önüne seriyor. Örneğin ben maça gittiğim zaman rahat rahat maç izlemek umurumda olmuyor, sahayı görebildiğim bir kafalık boşluk bana yetiyor. Ya da alışmışız böyle olmasına. Modern olmak, rahat maç seyretmek benim gibi taraftarı bozuyor herhalde. Bu tabelaya bakışım ne kadar güzel düşünülmüşten çok bu kadarı da fazla dedirtiyor bana. Hayatımızda zevkini çıkarabildiğimiz çok az şey varken elimizde, modern olmak önce zevklerimizle aramıza mesafe koyuyor diye sinirleniyoruz belki de. Otobüse binerken rahat değilken ve İETT böyle bir şikayet tabelası koymazken, devlet dairelerinde işiniz bir türlü görülmezken ve böyle bir tabela göremezken, tüketici olarak haklarınızı bir türlü anlatamazken ve sizi savunacak birilerini bulamazken böyle bir tabela göremezken, adam gibi sağlık hizmetini bu memlekette parasız almakta zorlanırken ve böyle bir tabela göremezken, her fırsatta kriz nedeniyle işinize korkuyla ve isteksiz giderken sizi üzen olaylara karşı bir tabela bulamazken... Hayatınızın bir bölümüne damgasını vurmuş tribün kültürü modern olmak adına baltalanıyor ve bu hayatta değişim ne yazık ki sizin en çok sevdiğiniz tribünden başlıyorsa, sizde buna itiraz ediyorsanız aynı noktadayız demektir.

Hiç yorum yok: