29 Ağustos 2009 Cumartesi

Nihat Genç'in Futbol Yazıları


...Taraftar, sert-tekmeci oyuncusunu da, top tekniği yüksek, zarif oyuncusunu da sever. Bu delice hayranlık tasavvufta da aynıdır. Tanrı sevgisi ya güzellik ya da öfke-gazabıyla gerçekleşir. Tüm stadyum kahraman, savaşçı oyuncusunu göklere çıkartır, eskiden Erzurum'da atılan slogandı, "bokunu yiyim", "yar..... yiyim". Maçın doruk noktasında şuursuzlaşma yaşanır. Bilinç bütünüyle kaybolur, bilinç dışı tarih öncesi tarih öncesi dürtüler ortaya çıkar. Şuursuzlaşma anında seyircilerin ve futbolcuların tüm davranışları şempanzeleşir. Futbolcular, taraftarlar çığlıklarla hergün görüştükleri arkadaşlarına tekmeler, küfürler savurur. Taraftar yaka paça birbirine girer, tribünler birbirlerinin üstüne düşer, tel örgüler parçalanır. Aynı mahalleden hatta aynı aile içinden karşı takım taraftarlarıyla gözünü kırpmadan boğaz boğaza çatışmaya girer. Üstelik dünyada nefes aldığı müddetçe ruh varlığı hiçbir zaman allak bullak olmayacak, ben ne yaptım demeyecektir...(Sayfa: 630)


Uzun süredir bu kadar güzel bir tanımın futbola kondurulduğunu okumamıştım. Bu tanımın sahibi Nihat Genç. Ekranlarda Akp'ye oy verenleri böcek sürüsü olarak tanımladıktan sonra -en büyük hatasıydı- al aşağı edildi. Uzun süredir canlı olarak izleyemedim televizyonlarda. Kitaplarından uzun zamandır bitiremediğim Edebiyat Dersleri'nde geçen bir tanım yukarıdaki kısım.

En bombasını sona saklamak isterim. Yorum yapmaya bile gerek yok. Nihat Genç daha sık futbol yazsa keşke.


... Rakip aynı zamanda sapıktır, yavşaktır, puşttur, hakemle işbirliği içindedir, rakip, günahkarlar topluluğu, hainlerdir. Futbol maçı, kale ağlarının dişilik organına, golün şutun erkeklik organına benzetilmesiyle, düzülme-düzme, geçirme-koymanın cinsel heyecanını sembolize edip taşıdığıdır, bu yüzden hayatta erkeklere iktidarı verendir... (Sayfa: 634)

3 yorum:

koala dedi ki...

ilk okuduğumda ben de benzer bir tepki vermiştim. kalemi cidden güçlü bir adam. seversin sevmezsin o ayrı. haa ben severim :)

stalker dedi ki...

90larda leman efsanesiydi. 2000lerde faşistlerin kuyruğuna takıldı gitti. düşük cümleleri falan filan vardır ama onun kadar iyi ve dolu yazanına fazla rastlanmaz.

B U Z G İ B İ G O L dedi ki...

yanlış bilmiyorsam ART'de (Avrasya Tv) anlatmaya devam ediyor...