26 Şubat 2010 Cuma

İki Foto, İki Yorum

Dün gece hem Galatasaray maçını hem de Fenerbahçe maçını seyretme şansı buldum. Bu iki kare benim en çok dikkatimi çeken şeylerdi. İlki yukarıda görülen fotoğraf. Pankartta şöyle yazmakta "Bin Yılın Sonu 28 Şubat, Erken Final, Darbeye Karşı 70 Milyon Adım". Olabilir... Bu düşünceye sahip insanları yargılamak adına koymuyorum bu fotoğrafı. Fotoğraf Galatasaray-Atletico Madrid maçının başlamasına 5 dakika kala çekildi. Stada dayanmış bu pankarta dokunan yok, indiren yok. Polisin siyasi pankartlara hem de stadyumun tel örgülerine asılan bu pankarta ses çıkarmaması çok sıcak yaşanan gelişmelerle de örtüşmekte. Aklıma hemen başka bir siyasi düşüncenin olası pankartı oraya asılsaydı kaç saniye durabilirdi sorusu geliyor. Polisimiz o pankartı oradan kaldırır mıydı? Kaldırmaz mıydı? Asılan pankarttaki düşünceye, yapılan organizasyona bir itirazım yok. Polisimizin futbol maçlarındaki hassasiyetini, siyasi söylemlere olan ön yargısını tahmin eden bir vatandaş olarak bu pankartın hala orada duruyor olması çok şey anlatıyor. Doğrudur yanlıştır. Bu benim ilk dikkatimi çeken şey oldu dün gece.


Metrobüsle varıyorum Kadıköy'e. Fenerbahçeliler metrobüste radyodan maç dinliyor. Atl. Madrid ataklarında heyecanlanıyorlar. Hiç yadırgamıyorum. Olabilir. Fenerbahçeli bir taraftar Galatasaray'ın Avrupa Kupası maçında yenilmesini isteyebilir. Bu insan vatan haini değildir. Bir Türk takımı gözüyle bakmayabilir. Dünyanın birçok yerinde bunun örnekleri var. Bu sabah işe gelirken radyoları dinliyorum. Herkes ağız birliği etmişcesine çok üzüldüm, Galatasaray'ın yenilmesine sevinenlere üzüldüm gibi cümleler duydum bol bol. Tribünlerin gerçeği yukarıdaki fotoğraftadır. Fenerbahçe'nin maçlarını sürekli takip eden Fenerbahçe ile yatıp kalkan adamın Galatasaray'ın tur atlamasını isteyeceğine inanmıyorum. Yukarıdaki fotoğrafı çektikten hemen sonra bu topluluk havalara zıpladı. Çünkü Galatasaray elenmişti.

Hiç yorum yok: