Biz başka severdik. O sebepten 'başka' sevemedik. (Nazım Hikmet)
19 Şubat 2010 Cuma
Serbest Çağrışım
Marketing Türkiye'den Güven Borça hazırlamış bu listeyi. Enteresan olmuş. Beşiktaş için İnönü Mabedi olmamış. Mabed daha çok Fenerbahçe'ye uygun. Beşiktaş'ın neden Nokia? Beko neden Galatasaray? Bunu da sormak isterdim kendisine.
Sadık,asabı bozuk , isyankar bunlar tamam . Arabacı yada kolej takımı değil Halkın takımı ,Nokia ise hiç olmamış bence bizim reklamımız Yeni Rakı olmalı.Fenerbahçe için Cumhuriyet tanımlaması ise neye göre yapılıyor kadıköyün % 50 si fb li ise gerisi başka takımları tutuyor.
Taraftar profilini kendi yapmış, netekim Mediacat'in araştırmasında 3 büyüklerin sosyal statüsü, yaş grupları ve taraftar sayıları %99 aynı çıkmıştır.O araştırmanın güvenirliği tartışılabilir ama bireysel bir çalışmadan daha gerçekçi olduğu kesindir. Sponsorlar çok saçma olmuş, bjk ve fb'nin global firma ile işi olmaz zira yerel hedeflere koşuyorlar. Beko gs'ye uyar, global olmaya çalışıp beceremeyen isimler babında.
nokia: sürekli, sadık, geleneksel vs. coca cola: keyif düşkünlüğü, görsellik vs. beko: başarı, yurt dışı tur, avrupa'ya açılma vs. ulusoy: trabzon ve karadeniz merkezli oyuncular, taraftarlar
bunlara göre bakarsak hâlâ uygun değil mi? üsttekilere göre uygun seçilmemiş midir sponsorlar?
Beko başta İngiltere olmak üzere Avrupa'da tahmin bile edemeyeceğimiz ölçüde talep gören bir marka. Türkiye'de olduğundan kat kat öte bir konumda. Hatta yurtdışında en çok bilinen Türk markası olması muhtemel. Bu sebeple yurtdışında en çok bilinen Türk takımıyla eşleştirilmesi çok da yanlış olmamış bence.
6 yorum:
Tabi kişinin kendi yorumu saygısızlık etmek istemem ama biraz taraftar havası var gibi .
İdeal sponsorlarda üç büyükler hiç olmamış bence.
Bir de 'asabı bozuk' tanımlamasına çok güldüm. Bu takım kiminin asabını kiminin de hesabını bozar :)
Sadık,asabı bozuk , isyankar bunlar tamam . Arabacı yada kolej takımı değil Halkın takımı ,Nokia ise hiç olmamış bence bizim reklamımız Yeni Rakı olmalı.Fenerbahçe için Cumhuriyet tanımlaması ise neye göre yapılıyor kadıköyün % 50 si fb li ise gerisi başka takımları tutuyor.
Taraftar profilini kendi yapmış, netekim Mediacat'in araştırmasında 3 büyüklerin sosyal statüsü, yaş grupları ve taraftar sayıları %99 aynı çıkmıştır.O araştırmanın güvenirliği tartışılabilir ama bireysel bir çalışmadan daha gerçekçi olduğu kesindir.
Sponsorlar çok saçma olmuş, bjk ve fb'nin global firma ile işi olmaz zira yerel hedeflere koşuyorlar. Beko gs'ye uyar, global olmaya çalışıp beceremeyen isimler babında.
nokia: sürekli, sadık, geleneksel vs.
coca cola: keyif düşkünlüğü, görsellik vs.
beko: başarı, yurt dışı tur, avrupa'ya açılma vs.
ulusoy: trabzon ve karadeniz merkezli oyuncular, taraftarlar
bunlara göre bakarsak hâlâ uygun değil mi? üsttekilere göre uygun seçilmemiş midir sponsorlar?
Beko başta İngiltere olmak üzere Avrupa'da tahmin bile edemeyeceğimiz ölçüde talep gören bir marka. Türkiye'de olduğundan kat kat öte bir konumda. Hatta yurtdışında en çok bilinen Türk markası olması muhtemel. Bu sebeple yurtdışında en çok bilinen Türk takımıyla eşleştirilmesi çok da yanlış olmamış bence.
Yorum Gönder