22 Haziran 2010 Salı

Dünya Kupası'ndan Aklımda Kalanlar Vol 1.

İş dolayısıyla tüm maçları seyredemiyorum. Her ne kadar işyerinde fırsat oldukça bilgisayarımdaki TV kartı sayesinde gündüz maçlarına ara ara baksam da Dünya Kupası mundar oluyor, acı gerçek bu maalesef.

Şimdiye kadar oynanan, izlediğim-izleyemediğim tüm maçlardan aklımda kalan birkaç detayı,aklıdma kalanları paylaşmak istedim kısa kısa;

*Uruguay- Fransa maçında Uruguay orta sahasını oluşturan 4'lünün forma numaraları 15-16-17-18'di. İlginç bir detay benim için.. Aklıma ligin 2. yarısında oynanan Kayseri-Trabzon maçı geldi. Kayseri'de ilk 11'de 1-11 arası forma giyen hiç bir oyuncu yoktu.. Matematik konusunda saplantılı olduğum için ilgimi çekiyor sanırım.

* Dün İsviçre'yi katleden Suudi hakemin kötü performansının en büyük sebebi Fifa'dır. Belki de turnuvadaki tek Müslüman hakem olan Suudi hakemin turnuvada ilk yönettiği maç Regaip Kandili akşamıydı. Bırakın da adam kandil gecesi ibadetini yapsın,duasını etsin :)

*Hepimiz biliriz ki Afrika'da büyü olayı yaygındır. Ancak şu ana kadarki duruma baktığımızda büyücüleri en iyi çalışan ülke Gana gibi gözüküyor. Zira Sırbistan ve Avustralya maçında kazandıkları penaltıları başka şekilde açıklamak zor gibi sanki.

Biraz da futbol konuşacak olursak;

* Tıpkı kadim dostum 1903 gibi benim için de şu ana kadar en büyük hayal kırıklığı İngiltere oldu. Zira Arjantin'i destekliyorum ama kupa için favorilerimden biri İspanyayla birlikte İngiltere'ydi. Her ne kadar kısır bi oyun kurguları da olsa Slovenya maçını atlatırlarsa,2. turdan itibaren kaybedenenin eleneceği maçlarda iyi takım savunmalarıyla iş yapabileceklerini, Rooney'nin patlama yapabileceğini düşünüyorum..Kalecilerine kurban gitmezlerse yarı final oynarlar..

* Söylediğim gibi Arjantin'i destekliyorum ama çok umutlu değilim. Arjantin'in her maçından her türlü sonuç çıkabilir. 2. turda elenirsek hiç şaşırmam.

* Uruguay ya da Paraguay'ın yarı final oynaması sürpriz olmaz. Forlan şu an Dünya'daki en iyi 5 golcüden biridir bana göre.

*Her ne kadar Dünya görüşüm gereği ABD'den nefret etsem de ABD Milli Takımı ülkesini yönetenlerin temsil ettiklerinden çok farklı şeyleri temsil ediyor. Seviyor,destekliyorum.

*Şu ana kadarki en büyük hayal kırıklıkları; İtalya ve İngiltere'yle birlikte Afrika takımları. (Domenech'li Fransa çok ta sürpriz sayılmamalı) Özellikle de Fildişi Sahilleri ve Kamerun.

Son olarak; Anelka'ya hislerimize tercüman olduğu için tüm futbolseverler adına teşekkür ediyorum. :)

Hiç yorum yok: