14 Ocak 2011 Cuma

Adı Değişse??


Dün akşam arkadaşımızın evinde üç çift yemek yenildi. Mezeler geldi, kadehler buzlandı, rakılar hüpletildi. Ev sahibi, diğer çift ve benim hatun Fenerbahçeli. Yekten ben Beşiktaşlıyım. Kupa maçı olduğu akşamın ilerleyen saatlerinde aklıma geldi. O kadar kombine kart sahibi Fenerbahçeli adamın içinde "abi açsana televizyonu sizin maç vardı bakalım" diyen adam ben oldum.
Adam maçı açmadı... 'Boşver' dedi, 'muhabbet edelim'. Türkiye Kupası o kadar anlamsızlaşmış ki bazı taraftarlar için maçı dahi açmıyorlar.
Sonra sabah işe geldim iş yerindeki arkadaşların maçtan haberi bile yok...
Burada amacım en son kupa şu zaman alınmış muhabbetiyle insanları yaralamak değil, niyetim psikoloji ve felsefe harmanlaması yaparak ve bu yolla arkadaşların bilinçaltına inerek bu olayı yorumlamak ve bu bağlamda arkadaşlarla t.şşak geçmek.
Adamlar artık bence bilinçaltlarında, yani altbenliklerinde böyle bir olayın, böyle bir kupanın var olmadığına inanmışlar. Onlar için Türkiye Kupası diye bir şey yok bence. Felsefe ilmine göre olmayan birşey için eylem gerçekleşemeyeceğinden olmayan Türkiye Kupası için bir maç yapılamaz. Olmayan kupa için, bir maç oynanamayacağına göre Yeni Malatya diye de bir takım olamayacağından yenilgi veya galibiyet de alınmamış demektir. Dolayısıyla alınmamış bir yenilgi için adamlarla eğlensen ne olacak, zaten varlığının farkında olmadıkları bir kupa için görüş bildirmiş kendini yormuş olursun. Nihayetinde olmayan organizasyonun, olmayan kupasındaki alınmamış yenilgi için konuşursan bir yerde sen de boşa konuşmuş yani konuşmamış olursun.
Evet felsefesi biraz karışık belki ama özü belli. Fakat genel kanı şu, problem yokmuş gibi davranmak o problemin orada olduğu gerçeğini değiştirmez. Yani bilinçaltlarında bu kupanın varlığını reddetseler de o kupa orada durmaya devam edecek. Dolayısıyla bu davranış biçmi yanılsamadan ileri gidemez. Bize düşen bu kupanın var olduğu gerçeğini, arkadaşların algısını açarak, onlara göstermek ve kabul ettirmektir.
İşte burada şu öneriyi getiriyorum. Kupanın adı değişse verimli olur mu? Bir camiayı kazanabilir miyiz? Belki motive olurlar, olamaz mı?

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ad değişse bile sonuç değişmez,iyi böyle :)

unusual dedi ki...

şu güzel ortamı bozmak istemiyorum ama nası bi g.tsün sen ya, ince ince giydirmişsin utanmadan, kendi takımına bakmadan :)